انجام بیش از ۱۶ هزار استعلام الکترونیکی از طریق سامانه شهروندسپاری شهرداری ارومیه
- شناسه خبر: 23891
- تاریخ و زمان ارسال: 26 دی 1401 ساعت 02:51
- بازدید : 247 views
- نویسنده: ارتباطات فاوا
بیش از ۱۶ هزار استعلام الکترونیکی از طریق سامانه شهروندسپاری شهرداری ارومیه انجام شده است.
به گزارش امور ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، یاسر اسدپور با اشاره به راه اندازی سامانه شهروندسپاری برای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی در مناطق یک، سه، چهار و پنج، گفت: این سامانه ابتدا با هدف ارائه خدمات در حوزه استعلامات شهرسازی از جمله نقل و انتقال، بانک و ادارات از منطقه یک در تاریخ بیستم مهر ماه ۱۳۹۹ راهاندازی شد.
وی افزود: پس از این منطقه که به صورت پایلوت انتخاب شده بود در منطقه پنج به تاریخ بیستم آبان ماه ۱۳۹۹، در منطقه سه به تاریخ چهارم خردادماه ۱۴۰۰ و منطقه چهار به تاریخ بیست و سوم مهرماه۱۴۰۱ طی هماهنگی های لازم با این مناطق سامانه مذکور راه اندازی و در خدمت شهروندان قرار گرفت.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه اظهار کرد: همزمان با افتتاح سامانه شهروندسپاری جهت ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، باجهای نیز در مناطق پیشبینی شده است که در صورت وجود سوال و یا نکتهای از سوی شهروندان و نیاز به راهنمایی میتوانند به این باجهها مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی استعلامات بانک، ادارات و نقل و انتقال که نزدیک به دو سوم مراجعات شهروندان به مناطق شهرداری را شامل می شود به صورت غیرحضوری انجام می شود، ادامه داد: کاهش تردد در سطح شهر و مراجعه به مناطق شهرداری، صرفه جویی در وقت و انرژی، کاهش خطاهای انسانی و سلامت اداری، شفافیت در امور، افزایش رضایتمندی شهروندان و حرکت به سمت شهرداری هوشمند از جمله مزایای اجرای سامانه شهروندسپاری در شهرداری ارومیه است.
اسدپور کل استعلامات انجام گرفته تاکنون را ۱۶ هزار و ۲۴۴ مورد عنوان کرد و یادآور شد: منطقه یک شهرداری با انجام ۸ هزار و ۴۲۷ مورد استعلام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی بیشترین فراوانی در آمار مربوط به سامانه شهروندسپاری را به خود اختصاص داده است.
اسدپور افزود: منطقه پنج با ۵ هزار و ۲۷۰، منطقه سه با یکهزار و ۸۹۱ و منطقه چهار نیز با ۶۵۶ مورد در رتبههای بعدی قرار دارند که در مجموع ۱۶ هزار و ۲۴۴ مورد استعلام در چهار منطقه از پنج منطقه شهرداری ارومیه را شامل می شود.
وی با اشاره به اینکه شهروندان میتوانند در حوزه استعلامات شهرسازی با توجه به انجام ۱۰۰ درصدی این خدمات به صورت الکترونیکی از طریق گوشی های هوشمند، سیستمهای خانگی و یا کافی نتها و همچنین دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند، خاطرنشان کرد: همچنین آموزشهای لازم در راستای استفاده از سامانه شهروند سپاری به ۸۰ دفتر اسناد رسمی و ۷۹ دفتر پیشخوان دولت از سوی کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه انجام گرفته و بازدیدهای مستمر از این دفاتر جهت شناسایی مشکلات در برنامه کاری سازمان فاوا قرار دارد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: در تلاشیم این سامانه را با آمادهسازی زیر ساختهای لازم در منطقه دو نیز راهاندازی کنیم.